JIKA AKU JATUH CINTA

YA ALLAH,jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu,agar bertambah kekuatanku untyk mencintaimu,
YA MUHAIMIN,,jika aku jatuh hati,izinkanlahaku menyentuh hati,seseorang yang hatinya tertaut kepadamu,agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu,
YA RABBANA,jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatimu

Saturday, September 4, 2010

salahkah aku bertanya???


Salam,,
yarh,,tajuk cam best kan,,
huhu sbnanye nak update jek blog ni,,
dgn berbekalkan tenage yang da nak hbes ni,
ku gagahkan juge tangan dan mata untuk menulis post ni,,
SALAHKAH AKU BERTANYA???
salahke???
pd kowang salah x???
jwpnnye mesti lah x kan(pd pndgn aku lah)
sbb dr kecik pon kite dah dgr pepatah"malu bertanya sesat jalan"
nah,,tu lah jwpnnye,,x slh pon,,
lg bgus sbb dgn bertanya kite x sesat,,
x sesat jln,,
x sesat dlm amek cara idup,,
x sesat dalam cari ilmu,,
pendek kate x sesat lah,,
tp kan cube pkir blek klo slalu sgt tanye agk agk kowang lah kan,,
owg yang kena tanye tu bosan x??
agk agk ad x terdetik kat ati owang yang kite slaloo tanye tu"haish budak ni soklan tu pon nak tnye,,nak tau p la crik sndri"(ni ayt owg da pnt nak lyn soklan kowang)
hoho,,
aku pon sbnanye tmsok lam golongan yang suke btnye tu lah,,(hehe,,sebab aku mls nak bce buku)
bkn ape,,aku ni sbnanye dlu bks dak skola agame,,
so la ni kat kolej ni kenkadang ada persoalan agame yang di ajukan pd aku,,
so untuk dapatka kesohihannye(kbnarannye)aku kne lah double conformkan,,
nanti ad plak owang kate aku ni "KAHAR AHMAD" no 2,,hehehe,,
bile kite bercampur ngn masyarakat luar yang kebanyakannya cume ada basic agama yang bese-bese,,bnyak persoalan yang akn dieowang ajukan,,
kadang-kadang maybe ada yang terfikir x kan soklan cmtu pon nak tnye???
hah,,
tu lah silapnye orang yang lebih arif dalam bidang agama ni,,
patotnyye kite ni kne bantu depa,,
x kesah lah klo soklan tu kenkdg remeh ke,,or sbaliknye,,
skurang kurangnye,dieowang ada kesedaran nak baiki segala amalan dieowang untuk menjadi lbh sempurne,,
so pndk kate bantu lah dieowang,,
Allah pon dah perintahkan kita kat dunie ni kene:
saling tegur-menegur,
ingat-mengingati,
nasihat-menasihati,,
sebabnye cume satu,,
kite semua "BERSAUDARA"
walaupon kite x boleh nak jadi sehebat:
1)pendakwah
2)imam mude(hehehe)
3)penceramah yang hebat
kite ada care lain,,,
ya fikir fikirkan lah,,,
wassalam

No comments:

Post a Comment