JIKA AKU JATUH CINTA

YA ALLAH,jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu,agar bertambah kekuatanku untyk mencintaimu,
YA MUHAIMIN,,jika aku jatuh hati,izinkanlahaku menyentuh hati,seseorang yang hatinya tertaut kepadamu,agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu,
YA RABBANA,jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatimu

Friday, March 23, 2012

amanah daripada-Nya=)

alhamdulillah,,mse entry nih di tulis ,lg 10 hri aku akn mlpor diri untuk bertugas sebagai seorang`jururawat`. Jururawat,jururawat,,lalalala~~~

x pernah tertulis dalam kamus hidup akuh yang aku akn memgang jawatan sebagai seorang jururawat,ya,,jururawat,

dulu,,yg ada dalam kamus akuh cume lah untuk mnjadi seorang hamba,khalifah di bumi ini(itu suda tentu),menjadi seorang tenaga pendidik(ustazah mungkin) ataupon seorang akauntan.







yg ni suda tentu lah,,


a href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjdLXaNgqdPvxZgSWafBNWwduJEML9N7U7NI5ZtKh-X7cmmapPdcdRAlYnL4jJiVHLeseEIHHLKJN7w2OUW1NMzj3N-Av1wFD6MKEKiV56aYRG0ksYsKfACi5zw-3ee-NCoJyd0hgjMbgc/s1600/download.jpg">


yang nih tak kesampaian pulak,,tp x pe ar,,bnyk cre lg nak smpaikn dakwah kan=)




akhirnya,,inilah akuh,,ni lah jawatan,tanggungjawab,amanah yang akn aku pikul waktu ini,=)


jururawat?huhuhu,,,sbnanye aku pon mcm x yken yg aku bole galas amanah nih,,amanah untuk merawat kot,,ingt senang,,huhuhuu,,

tp x pe,,jnji kite sume ingt jnji `Dia`,,"tidak kan dibebani seseorang hamba dengan ujian ynag bukan pada kemampuannya"yup,,

Islam itu indah bukan,,yup,,aku kan cuba tok menjalankan amanah yang telah diberikan,
insyaAllah=)

wassalam~~~

No comments:

Post a Comment