JIKA AKU JATUH CINTA

YA ALLAH,jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu,agar bertambah kekuatanku untyk mencintaimu,
YA MUHAIMIN,,jika aku jatuh hati,izinkanlahaku menyentuh hati,seseorang yang hatinya tertaut kepadamu,agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu,
YA RABBANA,jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatimu

Saturday, August 7, 2010

indahnya ramadhan,,

jam tp menunjukkan pukul 1.30 pagi,,
mate msh x mgantuk lagi,,
sdr x sdr bln syaban da hampir smpai pghjung da,,bln ramadhan bkl menjelang,,
sukar nak gmbarkan perasaan ni,,rse gmbre ada,,rse truje ada,,ye la nak rebut sbrape bnyk phle yang boleh,,sipa da bkire kre ngn kwn nak rncg p solat trwih kat msjid,,maklumlah kat tmpt aku ni kne la kuar modal skit nak p masjid,,lelgi tgh bndr ni,,nsb bek ad kwn yang ad kndraan ,,boleh gak menumpang pergi masjid,,
"knpe kne solat kat msjid,,kat hostel kan bole wat gak,,llgi kte ni pnpuan,,kan lbey afdhal wat kat umah je",
knkdg aku terfikir gak knpe x nak wat kat umah je kan,,tp aku tau jwpnnye,,aku rse prbezaan ble dpt wat ibadah dlm bulan mulia ni dkt rumah allah,,lg pun bln mulie nia ad staon skli je,,insyaallah klau umur pnjg dptlah mrse lg untuk thn dpn tp klau x de pluang mcmner??ibrat cam kte nak tgk movie la kan kat cinema,,cube bndingkan tgk kat cinema ke or bli cd tgk kat uma,,mstilah kte plh tgk kat cinema sbb kte boleh rse kte plak yg blakon dlm movie tu(dlm gye syok sndri)llgi skrg ni ad movie 3d lglah,,
hah mcm tu lah ibaratnye klau dpt wat ibadah kat rmah allah,tp klau da x de rzki nak wat kat msjd x slah gak wat kat ostel,,insyaallah kat memnepon allah akn trime ibadah hmbenye insyaallah,,so ssmelah kte blumbe lmbe cri phle tp jgn lpe urusan duniawi plak,,kne simbang,,

No comments:

Post a Comment