JIKA AKU JATUH CINTA

YA ALLAH,jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu,agar bertambah kekuatanku untyk mencintaimu,
YA MUHAIMIN,,jika aku jatuh hati,izinkanlahaku menyentuh hati,seseorang yang hatinya tertaut kepadamu,agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu,
YA RABBANA,jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatimu

Sunday, January 9, 2011

DEWASAKAH AKU??

ptg ahad ni aku rse redup je,,
x mcm ptg ahd sblm nih,,
pns x redup pon x,,algkah hebatnya kuasa sang pencipta,cuma kita si hambanya yg x prnah nak menilai dan bersyukur,,smpai bile agknye kite nak sdr??


sdr x sdr,,thn 2011 nih,,umur aku dah mencecah 21 thn(klau ikot thn lah),2010 pd aku mrkmkan bnyk peristiwa suka dan duka,,bnyk mengajar aku untuk berubah secara fizikal dan mental ke arah kedewasaan,,kematangan,,
tp aku terfikir,,cukup ke pnglm yg aku dh timbe utntuk aku klsifikasikan aku sudah mtg??dewasa??

nah!smlm aku terfikir,,ape yg aku dah buat spnjg 20 thn aku dipinjamkan hayat oleh sang pencipta untuk merasa nikmat gidup di dunia yang hanya pinjaman semata-mata,,

sudah cukupkah amln aku??
sudah lgkapkah hdup aku??

termenung sendri,,
nth lah,,aku pon srbut untuk menjawab persoalan nih,,
tp aku nekad,,
pluang untuk trus maju,brubah pasti ada,,

No comments:

Post a Comment