JIKA AKU JATUH CINTA

YA ALLAH,jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu,agar bertambah kekuatanku untyk mencintaimu,
YA MUHAIMIN,,jika aku jatuh hati,izinkanlahaku menyentuh hati,seseorang yang hatinya tertaut kepadamu,agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu,
YA RABBANA,jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatimu

Friday, January 28, 2011

BERTUAHNYA AKU DIBUMI INI

alhamdulillah,,pg ni aku masih diberi peluang untuk terus bernafas di bumi yang bertuah nih,,
esok gnplah sebulan aku and member0member aku pktkal kat Pantai Hospital tuh,,
sdr x sdr esaok da msuk seminggu aku kje kat d4,,em sbnanye aku da bnyk kali kpe psting kat d4 so untuk patient yg regular msok tu kre aku ingt lah,,
and aku cam nak cite psl satu patient nih,sbnanye pasal patient nih x ley cite (private and confidential lah)tp ni cme untuk renungan bersama,,supaya kite dpt muhasabah diri kite yang kite ni beruntung sbb diberikan kesihatan yang baik,,ok lah pnjg lak bebel,,
aku nak stat cte nih,,

patient aku nih lelaki,,bru 24 thn,,diagnose die:acute lymphoblastic leukemia(pyakit kurang drh putih)
first day aku kje ptg,,tgh amek report tu bru aku taw patient nih aku pnh jage die,,
duduk kat bilik yang sme sblm nih,,
mse wat round msok lah bilik die,,stndadrd bila ad pnyakit nih,,patient kne p chemo sbb nak bunuh germ tuh,,so efek dr chemo cm sume owang taw rmbut akn gugur,,
so patient aku nih kre ad mslh tuh,,

aku x taw ar ttbe je aku rse cm tersentuh,tersentap sume ad lah,,
sbb sblm nih aku jge die,,die cm bese,,(maksud aku fizikal die dr degi rmbut)
aku x taw ar apsl aku sntap sgt,,
tp muke die tnang je,,relaks,,
berat mate memndang lagi brt bahu memikul,,
aku respect ar sbb fmly die memg support giler kat die,,
die pon okey,,
em,,
btuah kan kite sbb kite sht,,
so brsyukur lah,,
kalau kite rse pnyakit yang kite ad tu plg truk,,
ingtlah kat luar tu ad rmai lg yang ada penyakit yang lebih truk dr kite,,
out//

No comments:

Post a Comment