JIKA AKU JATUH CINTA

YA ALLAH,jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu,agar bertambah kekuatanku untyk mencintaimu,
YA MUHAIMIN,,jika aku jatuh hati,izinkanlahaku menyentuh hati,seseorang yang hatinya tertaut kepadamu,agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu,
YA RABBANA,jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatimu

Saturday, September 10, 2011

`HIJRAH,,`


time:6am
date:11/9/11
day:sunday

alhamdulillah,harinih aku msh diberi pluang untuk bernafas,
aku masih diberi pinjaman hidup dari-Nya,
sykur alhamdulillah:)

kesibukan klus,prktkal,aktvti harian sbbkan aku x slalu update blog nih,tkot gak dh kne blok dah,upenye bole lg bkak,,hehehhe

bile kire-kire blek,bln syawal nih dh nk msok kat ptgh bln dah,
skjp je wsenye,and thn ni,bfday aku jtuh dlm bln mulie ni gak,,

7/9/1990,
pd tarikh ni lah aku dilahirkan,
sbg ank ketige dlm kluarge,mrgkap anak slung prmpuan(consider ank slung jgk lah)
sorang budak yg dlu slalu kne ejek ngn kgkwn,sbb nanges bile mak aku tngglkn aku kat skola,
budak yg pnh kne buli wktu kat tdka,
bdk yg suke blek jln kaki dr skola agme A.K.A skola ptg sbb mak aku lmbt amek(wlaupon jrk satu batu jgk lah)
bdk yg suke nangis bile mak amek lmbt blek skola(jgn ikot prgai nih)


masok skola mnengah,,

aku nangis jgk sbb kne tnggl kat asrma,
budak yg kne ejek sbb pelat sbut hruf `R`,(skrg dh pndai dah)
budak yg suke admirer snior(ngeh,ngeh,ngeh,dlu lah)
budak yg suke p outing wlaupon x de pe nak bli,
budak yg suke msok ptndgn tp sllu sume sghti je(hohohoho)

skrg,,

x de kne ejek ngn kgkwn,
dh x nangis ble kne blek kl,
aku plk suke buli,
dh pndai sbut hruf `R`,
dh pndai jimat,
msok gak ptndgn tp ad lah yg mnang,hehehhe


tp prubhn yg plg aku rse,

aku dh bsr,
aku dh ckup dewasa,
pkre baik ataw bruk yg aku wat,blsnnye tertnggung ats aku,
dlm ushe untuk mendekatkan diri pd-Nya,


yup,itulah prubhn,
hidup nih x pnh brhnti drpd prubhn,
sbb dgn prubhn,kite boleh baiki diri,wlau pon x bnyk,,
ibrt motor bruk,bile modified,jd tnggi nilainye,
cm tu gak lah mnusie,

dan manusie plk,,
bile dh bnyk modified,msti brubah gak,
tp jgn trslh care plk,
moto bile modified gne brg yg x ori,jd gak moto baru tp llme nnti mmcm mslh plk,
so,cmtu gak mnusie,,
untuk prubhn yg kkl,kne ad sft ikhlas in istiqamah bhwe smua prubhn adalah kerana Allah,
ikhlaskan hati,bersihkan jiwa,insyaallah,:)


prubhn diri kite jgk diibaratkan `pengHijrahan` diri dr diri yg kurang baik kpd yg lbh baik,
yup `Hijrah`(promo nme sndri,,hehehehe)
`HIJRAH` itu indah andai perpindahan itu ke arah kbaikan
`HIJRAH` itu nikmat andai perubahan itu dijiwai,
`HIJRAH` itu kurniaan `ALLAH` pd hambA-hamba-Nya yg dikasihi,
ber`HIJRAH`lah,,
untuk persediaan kite sblm brteu dgn-Nya,
wallahualam:)

No comments:

Post a Comment