JIKA AKU JATUH CINTA

YA ALLAH,jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu,agar bertambah kekuatanku untyk mencintaimu,
YA MUHAIMIN,,jika aku jatuh hati,izinkanlahaku menyentuh hati,seseorang yang hatinya tertaut kepadamu,agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu,
YA RABBANA,jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatimu

Sunday, March 6, 2011

PERLUKAH KITA MENGUBAH CIPTAAN-NYA?

“Rasulullah melaknat ke atas lelaki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai lelaki.” (Riwayat Bukhari)

alhmadulillah,,kali ni tercapai gak matlamat aku nak tulis psl bnde nih,,
bkn pe sbok sgt ngn tugasan harian,,


tgk tajuk ngn hadith kat ats nih mesti kowang dah taw kan isi cite aku kli nih,,
bkn pe,,aku tgk zmn skrg nih makin mnjadi-jadi plak org nak tukar ciptaan yang dah sedia ada,,aku pon xphm,,
kite dah sdia maklum x de ciptaan yang sempurne melainkan ciptaan-Nya,,
hairan betul bile dgr orang kate tu bkn jiwa mrke,,

x pe lah,,
nak dpendekkan crte,,aku nak cte ar psl sorg mamat nih,,(skrg dah jadi wanit,,huhu)
tmpt stdy aku kan dlm shopping complex,,so memcm ragam manusie aku jmpe,,\then aku cm tertarik nak cite sal mamat nih,,


dulu mamat nih kje kat kfc dkt summit nih,,tp x familiar sgt muke mamat nih sbb aku jrg mkn kat kfc kan,,(x bgs mkn slalu,,)cme aku dgr dari kgkwn aku je,,yg ad sorang nyah kat kfc nih,,

then x lme pstu membr aku ckp jmpe die kat mydin lak,,die kje kat mydin sat,,
then tut tut,, jmpe plk die kje kat elianto,,

mmle aku pon x expect die pnpuan sbb law tgk pkai mat ksr memg x de cct cela lgsung pd die sbg seorang wanita jadian,,
tp tu lah

mmber aku yg gtaw yg mamat tu dr kfc,,pstu mydin,,then skrg kat elianto,,emm,



tu bru sowang yg aku nmpk,,yang kat luar tu Allah je lah yang tahu,,
aku pon x dpt nk pstikn ape pnce pnce dieowang ni nak brubah,,
yg llki nak jd pnpuan,,yg pnpuan nak jd llki,,

em,,ni lah dnie,,manusie nih x pnh puas dgn nikmat yang diberi,,


hope kite sume dlndungi dr bnde-bnde cmnih,,
insyaallah<<<<

No comments:

Post a Comment